https://hatartalanvilag.blogspot.hu/ Töltődj fel energiával! - Határtalan Világ

Önismeret

Rejtély

Post Top Ad

Az energia hiányát sokminden okozhatja: a helytelen táplálkozás, a rossz fizikai erőnlét, a stressz, a rosszkedv vagy akár az időjárás is.

3-ból 2 nő fáradtságról panaszkodik

Kutatások szerint a nők mintegy kétharmada túl fáradtnak érzi magát. Ennek fő oka gyakran a stressz, valamint a terhesség, szoptatás, a kisgyermekekről való gondoskodás, illetve a hormonális egyensúly felborulása a menstruáció vagy a változó kor miatt. A túlzott stressz kimerítheti az adrenalinmirigyeket, és fáradtságot okozhat, ugyanakkor csökkenti az ellenállóképességet.

Miért veszélyes a gyenge immunrendszer?

Szervezetünk ellenállóképességének gyengülése fokozza a betegségek - például a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri megbetegedések (magas vérnyomás), sőt, a rák - kialakulásának kockázatát.

Valójában mi az energia?

Az energia a fizikai, mentális és szellemi aktivitásra való képességünket jelenti. A növények a napfény segítségével jutnak energiához; mi, emberek, az elfogyasztott étellel. Energiára van szükségünk anyagcserénk működtetéséhez, a mozgáshoz, valamint agyunk működtetéséhez.

1. számú jótanács

Ha úgy érzed, egyáltalán nincs energiád, az első dolog, amit közelebbről szemügyre kell venned, az az étrended.

Ha megfelelő ételeket fogyasztasz (olyanokat, amelyek elegendő vitamint, ásványi anyagot és nélkülözhetetlen zsírsavakat tartalmaznak) megfelelő mennyiségben, az hamar helyre fogja állítani az energiaszintedet. Ha túl sokat eszel illetve egészségtelen ételeket fogyasztasz, az ellentétes eredményhez vezet.


A túlevés nem csak elhízáshoz vezet

Ha egészségtelen ételekből fogyasztasz túl sokat, úgy fogod érezni, hogy el vagy telítődve, fáradt vagy és mozdulni sem tudsz. Kutatók bebizonyították, hogy a reggelire fogyasztott zsíros étel egész délelőttre fáradttá tehet bennünket.

Napi energiaszükségletünk:

Férfiak (19-50 év): 2550 kcal/nap
Nők (19-50 év): 1940 kcal/nap

Mit reggelizzünk?

Kezdd a napot gabonafélékkel, melyek serkentik a memóriát, a koncentrációs képességet, a gondolkodást, és az új adatok könnyebb megjegyzését.

Fogyassz teljes értékű ételeket

Ha időhiány miatt kihagyunk egy étkezést, vagy sokkal kevesebbet eszünk, mint rendesen (mert például fogyókúrázunk), esetleg túl sok egészségtelen ételt fogyasztunk, az energiaszintünk hamar lecsökken. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy az elfogyasztott ételek tartalmaznak minden szükséges tápanyagot, szedjünk táplálékkiegészítőt, pl. multivitamint, melyben az összes szükséges vitamin és ásványi anyag megtalálható.

2. számú jótanács

Figyelj oda az életmódodra!

Nem szokatlan, hogy valaki kimerültnek érzi magát, ha napi 8 óránál többet dolgozik, illetve ha nehéz szellemi munkát végez. A szervezet rengeteg stresszel találkozik, ami gyengíti a védekezőképességét és fokozza a vírusokra való érzékenységét. Nagyon fontos, hogy időt szánj magadra, a rendszeres mozgásra, lazításra, pihenésre és felfrissülésre.

Oszd be okosan az idődet

Saját időd urává kell válnod, rendbe kell tenned a Téged körülvevő káoszt, dolgoznod kell az önbecsüléseden és a motivációdon. Ha a munkahét végére fizikailag teljesen kimerültnek érzed magad, akkor valószínűleg nem leszel képes a mentális ellazulásra, és szexuális étvágyad is minimálisra fog csökkenni.

Törekedj az egyensúlyra minden szinten

A modern nyugati filozófia gyakran elhanyagolja a fizikai, érzelmi és szexuális energia egyensúlyának fontosságát. Ez különösen azokra igaz, akik állandóan nyomás alatt vannak. Minél súlyosabb mértékű a stressz, annál kisebb a szexuális vágy.

Rendszeresen lazíts

Próbálj ki valamilyen relaxációs módszert - aromaterápiát, masszázst és/vagy meditációt. Pozitív hatása lehet még a színterápiának, a kristálykezelésnek, a hangterápiának és a különböző mozgásfajtáknak, például a tai chinek is.

3. számú jótanács

Fontos, hogy eleget és jól aludj.

Ügyelj rá, hogy naponta legalább 7 órát aludj. A hálószobában legyen csend, sötét és kellemes hőmérséklet. Mielőtt ágyba bújnál, próbálj lazítani - kényeztesd magad egy finom fürdővel, olvass, vagy igyál valamilyen meleg italt (a koffeint ilyenkor már kerüld). Késő este már ne egyél és ne eddz túl sokat, mert ez ronthatja az alvás minőségét.

4. számú jótanács

Nevess többet és gondolkodjon pozitívan!

Amikor nevetünk, boldogsághormonok (endorfin) szabadulnak fel az agyunkban. Ezek a hormonok enyhítik a feszültséget és a szorongást, semlegesítik a stresszhormonokat és felfrissítenek bennünket. Egyes kutatók rámutattak, hogy azok az emberek, akik mindennap nevetnek, ellenállóbbak a különböző betegségekkel szemben.

Te mennyire bízol magadban?

A legtöbb mentális energiájuk, ugyanakkor kevesebb stressz okozta mentális problémájuk azoknak van, akik szilárdan hisznek magukban. Az ilyen emberek biztosak benne, hogy képesek befolyásolni a saját sorsukat - nem pedig fordítva. Te milyen típus vagy? A változásokat kihívásként éled meg, megoldod őket, nem félsz tőlük? Ha a válaszod igen, akkor jó úton jársz.

5. számú jótanács

Szabadulj meg a káros szenvedélyeidtől!

Ha dohányzol, próbálj meg mihamarabb leszokni. A dohányzás csökkenti az életenergiát, hiszen idő előtti öregedéshez - és gyakran korai halálhoz - vezet.

Ihatsz alkoholt, de mértékkel

Ha alkoholt iszol, akkor figyelj arra, hogy ne igyál az ajánlott és biztonsággal fogyasztható mennyiségnél többet. Hetente legyen legalább 2-3 nap, amikor nem fogyasztasz alkoholt. A túlzott alkoholfogyasztás károsíthatja a májat, csökkentheti a hormonszintet, fáradtságot okoz, és az energiahiánnyal összefüggő egyéb egészségügyi problémákat idézhet elő.

Csínján a kávéval

Ne vidd túlzásba a koffeinfogyasztást sem. Jól tudjuk, hogy a koffein ugyancsak csökkenti az energiaszintet. Egy kis időre élénkebbnek érezheted magad, de hosszú távon a kávé vagy kóla fogyasztása koffeinmérgezéshez vezethet. Ugyanolyan hatással van a szervezetre, mint a stressz, ugyanakkor még függőséget is okozhat (hozzászokhatunk a koffeinhez, ezért kell belőle egyre többet fogyasztanunk ugyanannak a hatásnak az eléréséhez).

Tanulság helyett…

Ahhoz, hogy a lehető legtöbb energiánk legyen, egészséges ételekre és egészséges életmódra van szükségünk. Ajánlott rendszeresen mozogni, éjszakánként legalább 7 teljes órát aludni, kerülni a stresszt, és időt szánni a lazításra és olyan dolgokra, melyeket szívesen csinálunk.

Dormeo

Könyvajánló

365 módszer az életenergia növeléséhez
Melissa Alvarez

Napjaink zaklatott és nyüzsgő világában egyre több energiára van szükségünk, hogy megőrizzük egészségünket, növeljük teljesítőképességünket. Könyvünk egy hasznos útmutató, ami hozzájárul a test-lélek-szellem harmonizálásához, lelki békénk megtalálásához, segít több energiát felvenni az univerzumból, hogy energikusabb és boldogabb lehessünk. Mindezt 365 könnyen elsajátítható módszer segíségével, hogy az év minden napjára jusson egy hasznos segítő gyakorlat.
loading...

Post Top Ad