https://hatartalanvilag.blogspot.hu/ A sérülés nélküli futás 4 titka - Határtalan Világ

Önismeret

Rejtély

Post Top Ad


Rengeteg olyan futó van manapság, aki kedvenc sportjáért fájó térdekkel, érzékeny inakkal és hátproblémákkal fizet. De ennek nem feltétlenül kell így történnie.

Előzd meg a futás negatív hatásait!

Íme néhány jótanács szakértőktől arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetünk úrrá a vázból vagy izomzatunkból adódó egyensúlyi problémákon, és hogyan száműzhetjük a sérüléseket mindörökre.

1. Építs erős alapot

Az erős lábfejek, valamint a sarokban található, stabilitásért felelős izmok jó állapota hosszú távon is biztosítja a kiváló teherbírást. Az alábbi két gyakorlat segíthet az egyensúlyproblémákból adódó sérülések elkerülésében.

Lábujjhajlítás

A lábujjaiddal vegyél fel a földről egy golflabdát vagy egy törülközőt 10-szer egymás után. Csinálj ebből 3 sorozatot vagy addig ismételd, amíg égni nem kezd a lábboltozatod. Ezt a feladatot nyugodtan végezheted az irodában vagy TV-nézés közben is.

''ABC-egyensúlyozás''

Állj mezítláb az egyik lábadra, a másikat emeld kb. 30 cm-rel a talaj fölé. A felemelt lábaddal írd a levegőbe az ABC nagy betűit.


2. Gyorsulj sétával

Iktass be egy 30 mp-2 perces sétát minden 1,5 km futás után. Ez megelőzi az izmok kifáradását.

3. Vegyél példát az ''izomagyakról''

A futás lebontja az izmokat. A súlyemelés elősegíti az izmok és az inak újranövekedését, így erősítve az ízületeket és az izmokat. Már heti 60-90 perc erőnléti edzés (2-3 alkalom) is eredményesen ellensúlyozhatja a futás romboló hatásait.

4. Szabjad testre

Fontos, hogy tisztában legyél saját képességeiddel és teherbírásoddal. Ne akarj rögtön maratoni babérokra törni, építsd fel az edzéstervet fokozatosan. A legjobb, ha ebben szakember segítségét kéred, aki ellát tanácsokkal a sérülések elkerülésének módjával és egyéb gyakorlati szempontokkal kapcsolatban is.

Dormeo

Könyvajánló

Fájdalom nélkül
Mozgásgyakorlatok a krónikus fájdalom enyhítésére
Pete Egoscue

Elsősorban azoknak ajánljuk ezt a könyvet, akik mozgásszervi betegségeik során próbálkoztak tablettákkal, türelmesen jártak kezelésekre, átestek műtéteken, és mégsem vagy csak átmenetileg találtak gyógyulásra. A Fájdalom nélkül azokat bátorítja, akiknek nem sikerült megszabadulniuk kínzó panaszaiktól. Nem kell együtt élni a fájdalommal, – ez az üzenete ennek a krónikus tüneteket gyógyszerek, sebészi eljárások vagy egyéb orvosi beavatkozások nélkül hatékonyan gyógyító, karbantartó módszernek. Hát, térd, csukló, nyak – ezek azok az ízületek és testrészek, amelyek fájdalma elveszi az ember álmát, elrontja a napját, gyengíti az erejét –, valamennyi lehetséges betegségforrás szerepel ebben a könyvben.
Pete Egoscue a sportsérülések szakértője, aki kaliforniai klinikáján kifejlesztette korunk legnevesebb sportolói részére az Egoscue-módszert, amely az esetek 95 százalékában eredményes. Fájdalom nélkül című könyvében közreadja a megoldást: a különösebb segédeszközt nem igénylő, könnyen elvégezhető gyakorlatsorokat, amelyek visszaállítják a test természetes felépítését és helyzetét, és ennek következtében teljesen megszüntetik vagy enyhítik a legsúlyosabb fájdalmakat is. Speciális karbantartó mozgásgyakorlatai között azok is találnak maguknak megfelelő programot, akiknek még semmi bajuk, de szeretnék megőrizni egészségüket.
loading...

Post Top Ad