https://hatartalanvilag.blogspot.hu/ Szív és érrendszeri betegségek - Vegyük komolyan! - Határtalan Világ

Önismeret

Rejtély

Post Top Ad


Magyarországon a szív és érrendszeri betegségek a halálesetek 50%-ért felelősek!

A szívbetegségek kialakulásának kockázati tényezői

Megfigyelték, hogy amennyiben az ősöknél gyakoribbak voltak a szív-és érrendszeri betegségek azoknak nagyobb az esélyük a megbetegedésre. Sok esetben nem is a hajlam, hanem az életvitel, az életmóddal kapcsolatos szokások rögzülnek az utódokban.

Az életkor előrehaladásával nagyobb az esély a keringési és szívbetegségekre, miután a szív és az erek falai meggyöngülnek, elhasználódnak és az erek belső lúmene beszükül. A férfiaknál nagyobb a szívbetegségek gyakorisága mint a nőknél. A nők a klimax beköszöntével válnak hasonló módon veszélyeztetetté mint a férfiak.

A helytelen, egészségtelen táplálkozás komoly kockázati tényező. A legnagyobb problémát asok állati eredetű táplálék (hús,tej,tojás) fogyasztása jelenti és a kevés friss, nyersen felvett növényi eredetű ételek / gyümölcsök, zöldségek, olajos magvak, rostos táplálékok/.

A magas vérnyomással szorosan összefügg a szívbetegségek kockázata, miután ilyenkor aszívnek nagyobb munkát kell végeznie a feladatai ellátására, így hamarább kimerül.

A mozgásszegény életmód is nagyban hozzájárul a szívbetegségekhez. A rendszeres mozgás erősíti a szivet, javítja a szívizom vér-és oxigén-ellátottságát. A rendszeres, aktív torna csökkenti a vérnyomást és a vérplazma koleszetrin-, lipid- és triglicerid szintjét.

A túlsúly, az elhízás nagyobb megterhelést jelent a szív számára,vagyis növeli az infarktus kialakulási veszélyt.

A dohányosok között többszörösen gyakoribb a szívinfarktus,mint a füst nélkül élőknél.


A cukorbetegség mindkét típusa komoly kockázatot jelent a szívbetegségek létrejöttében. A cukorbetegek halálának 8o %-át szívprobléma okozza.

Számos bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy a stressz miután növeli azadrenalin hormon szintjét, nő a vérnyomás és ezzel együtt az agyi érkatasztrófa, az agyvérzés esélye.

A magzati életben a 130–150 percenkénti szívütés szám a születést követő időszaktól az ifjú korig folyamatosan csökken. A csökkenés mértéke függ a gyermek fizikai aktivitásától és anyagcsere sebességétől, valamint egyéb reflexes és hormonális hatásoktól.

A szívizomzat karbantartottságára jellemző érték az ébredési pulzusszám, amely a fizikai edzettség állapotától függően 40–70 percenkénti számot mutat. Szintén irányadó a nyugalmi pulzusszám, mely öt perc ülő testhelyzetű pihenés után általában percenkénti60-80 körül mozog, de értéke a testi-lelki terhelés fokozódásakor érthetően növekszik.

Nagy vizsgálatok azt mutatták, és itt utalnék a 2008-as INVEST vizsgálatra, ami 25.000 beteg bevonásával történt, hogy a 70-75 feletti nyugalmi pulzusszám esetén a kardiovaszkuláris eseményeknek a gyakorisága szinte fokozatosan emelkedik, ugyanakkor a 60-70 közöttipulzusszám esetén éri el a legkisebb kardiovaszkuláris eseményarányt.

70-es pulzusszámnál előreláthatólag 80 évig élhet az ember, ha viszont 60 körüli a pulzusszám, akkor ez az élettartam a 93-at is elérheti.

A szívinfarktus okairól, tüneteiről, orvosi kezeléséről:



A szívbetegségek megelőzhetők az alábbiak betartásával (Dr. Kerkovits Gábor, kardiológus ajánlásával)

Minden nap 7-8 órát aludni … hogy a szervezetnek legyen ideje Önmagára figyelni, regenerálódni

Vasárnaponként nem dolgozni, családdal lenni …

Nem mérgelődni! … A stressz káros lehet, mivel emeli a vérnyomást, a koleszterinszintet, és a pulzust.

Mozogjon! … A rendszeres testmozgás fontos a szív egészségének megőrzésében! … Sétáljon naponta, biciklizzen, használja a lépcsőt a lift helyett, tegye le távolabb a kocsit. …

Kevés alkohol … A túlzott alkoholfogyasztás növeli a magas vérnyomás, szívinfarktus és stroke kockázatát.

Dohányzás mellőzése … A dohányzás növeli a magas vérnyomás, szívbetegségek és stroke kockázatát!

Figyeljen a testsúlyára !!! … Az elhízás károsítja a szívet! Amennyiben túlsúlyos, fontos, hogy mielőbb lefogyjon.

Statisztikai adatok alapján ... ha a fenti dolgokból ...
45 évesen az ember 3 dolgot betart, akkor még legalább + 21 évet fog megélni.
45 évesen az ember 6 dolgot betart, akkor még legalább + 33 évet fog megélni.

... de a POZITÍV ÉLETSZEMLÉLET mindezt meg is duplázhatja. (Nos: 45 + 33 + 33 = 111 év egészségesen és harmóniában.)

Csillag Sziget
loading...

Post Top Ad