https://hatartalanvilag.blogspot.hu/ A memória fejlesztésének 10 legjobb módja - Határtalan Világ

Önismeret

Rejtély

Post Top Ad

Ugye milyen jó lenne, ha többé nem felejtenél el fontos találkozókat? Nem feledkeznél meg a születésnapokról és az évfordulókról?

Magad is fejlesztheted a memóriádat!

Sajnos nem mindenki rendelkezik fotografikus memóriával. A jó hír azonban az, hogy a memória fejleszthető. El sem tudod képzelni, hogy mennyire!

Íme 10 módszer, amelyek segítségével fejleszteni tudod a memóriádat.

1. Először is hidd el, hogy a memóriád fejleszthető

Túl sokan koncentrálnak arra, milyen szörnyen rossz az emlékezetük. Ha folyton arra emlékezteted magad, hogy rémes a memóriád, tudod, hogy mi történik? Valóban az lesz!

Állj hozzá pozitívan!

Ne mondj olyan dolgokat, hogy „Ezt mind sohasem fogom megjegyezni.”, vagy „Folyton elfelejtem a fontos dátumokat.”. Hidd el, hogy a memóriád jó. Győzd meg magad, hogy az emlékezet fejleszthető. Hogyan? Egyszerűen azzal, hogy azt mondogatod magadnak, hogy a memóriád egyre jobb.

Hogyan győzd meg magad a gyakorlatban?

Mindennap felkeléskor és lefekvés előtt mondd el magadban, hogy a memóriád egyre jobb. Hogy miután végeztél egy kis agytornát, javulni fog a memóriád.


2. Végezz agytornát

Micsoda? Az agyat meg lehet tornáztatni? Igen, meg lehet, és ez fontos szerepet játszik a memória fejlesztésében. Az agytorna tulajdonképpen a szokásosnál keményebb munkára serkenti az agyat. Az agytorna gyakorlatok között találhatunk egyszerűbbeket, mint például a sudoku vagy a keresztrejtvény, illetve nehezebb feladatokat, mint amilyen egy új hangszeren való játék elsajátítása.

Kezdd az egyszerűbbel

A memória fejlesztéséhez nem muszáj egy új hangszeren megtanulni játszani (habár csodákat tehet). Az egyszerűbb gyakorlatok, mint például a sudoku, elvégzése is sokat segíthet. 
 
3. Mozogj rendszeresen

Ha hiszed ha nem (persze jobb, ha elhiszed), a mozgás sokat segíthet a memória fejlesztésében. A rendszeres testmozgás éberebbé teszi az embert, a teste (és persze az agya is!) hatékonyabbá válik. A testmozgás a kerékpározástól az aerobikig bármi lehet.Mozogj naponta 30 percet.

4. Az vagy, amit megeszel!

Az egészséges étkezéstől az agyad is egészségesebb lesz. Az egészségesebb agy pedig hatékonyabban működik. A hatékonyabban működő agy jobban képes tárolni és előhívni az emlékeket.

Egyél többször, de kevesebbet

Három nagy étkezés helyett egyél naponta 5-6 alkalommal keveset. Ezzel stabilabb szinten tudod tartani a vércukorszintedet, így a mentális képességeid is javulni fognak. 
 
5. Csökkentsd a stresszt minimálisra!

Legszívesebben azt tanácsolnánk, hogy teljesen iktasd ki életedből a stresszt, de mivel ez lehetetlen, azt javasoljuk, hogy legalább csökkentsd. A krónikus stressz károsítja az agyat, ami, mondanunk sem kell, károsan hat a memóriára is. A stressz alacsony szinten tartása fontos lépés az erős és éber memória eléréséhez vezető úton.

6. Hagyj magadnak időt!

Azt a jól ismert mondatot, hogy „Elfelejtettem”, gyakran helytelenül használjuk. Az emberek nem is veszik észre, de legtöbbször, ha azt mondják, hogy „Elfelejtettem”, egyáltalán eszükbe sem jutott a dolog. Nem érted? Megmagyarázzuk.

Információk raktározása és előhívása

Ha speciális információt akarsz felidézni, emlékezned kell rá. Más szóval, ha emlékezni akarsz bizonyos információra, először el kell azt raktároznod. Ezen a ponton tévednek sokan. Egyszerűen rábízzák a memóriájukra, végül is a memória feladata megjegyezni, nem? Hát, igen.

Ne bízd a véletlenre

Ha tudatosan próbálod meg tárolni az információt, az agyad később sokkal könnyebbebben fogja tudni felidézni. Hogyan lehet tudatos erőfeszítést tenni? Akár olyan egyszerűen is, hogy a mondatot többször elismétled magadban. 
 
7. Aludj rendesen

A megfelelő alvás most is és régen is fontos szerepet játszott az agy egészségének megőrzésében (és mint tudjuk, az egészséges agy jobban képes megőrizni az információkat). Minden éjszaka legalább hét óra alvásra van szükség. Ha van rá lehetőséged, aludj hét és fél órát (mivel az alvási ciklusok másfél óráig tartanak).

8. Próbálj meg megjegyezni egy pakli kártyát

Ez is agytorna, méghozzá nagyon jó. Kétségtelen, hogy nehéz lesz azonnal megjegyezni egy egész csomag kártyát. Kezdj 5 lappal, majd ahogy fejlődsz, térj át magasabb lapszámokra. Itt az a végső cél, hogy az egész pakli kártyát megjegyezd.

9. Alkalmazz memória fejlesztő módszereket

Számos különböző módszer létezik, amelyek segítségével fejleszteni tudod a memóriádat. A leggyakoribb (és nagyon hatásos) az asszociációs módszer. Ez egy nagyon egyszerű módszer, amelyben bármit, amit meg akarsz jegyezni, valami élénk dologgal próbálsz meg összefüggésbe hozni (vagy valamivel, ami ismerős a számodra).

Hogyan társíts dolgokat?

Például, ha meg akarod jegyezni a Bob nevet, képzeld el Bobot egy védősisakban (Bob, a kőműves). Képzeld a képet tisztán magad elé. Ha legközelebb találkozol Bobbal, eszedbe fog jutni róla a kép, azonnal Bobra, a kőművesre fogsz gondolni, és már köszönhetsz is neki: „Helló, Bob!”.

10. Legyél pozitív

Lehet, hogy ez ide nem illőnek tűnik, de a pozitív gondolkodás jobban motivál a memóriád fejlesztésére. A pozitív gondolkodás segítségével csökkenthető a stressz (erről már beszéltünk), és hosszú távon segít fejleszteni a memóriát.

Ajándék ötlet

Jutalmazd meg magad! Valahányszor úgy érzed, hogy jó munkát végeztél, valahányszor megdolgoztattad a memóriádat, jutalmazd meg magad. Ez határozottan segít a motiváltság megőrzésében. Vegyél magadnak valami szépet. Bármilyen apróság jót tesz!

Dormeo

Könyvajánló

Memóriafejlesztés
A 8-szoros memória világbajnok módszerével
Dominic O'brien

Elménk akár a csomagtartó: ha jól pakoljuk, szinte minden belefér, ha rosszul, szinte semmi! Dominic O'Brien félelmetes emlékezetéről híres. A Las Vegas-i kaszinók kártyaasztalától kitiltották, mert bankot robbantott. Nyolcszor nyert memória-világbajnokságot. 1994-ben az Év Agyának választották Angliában, majd 1995-ben a Memória nagymesterének. Számos alkalommal szerepelt a tévében és a rádióban, világrekordok sora fűződik nevéhez. Például harminc perc alatt megjegyzett 2385 találomra megjelenő bináris számjegyet. 2005-ben életműdíjat kapott az Emlékezet világbajnokságok szervezetétől. 2010-ben a Memória sportvilágtanács igazgatója lett. Dominic O'Brien nem csodagyerek, nem ezzel a tudással született. Iskolában szétszórnak, álmodozónak tartották. Harmincéves koráig kellett várnia az áttörésre. Módszere segítségével bárki bámulatos memóriát fejleszthet, amelyet az élet minden területén kamatoztathat. Memóriafejlesztő gyakorlatai javítják a gondolkodást, a kreativitást. Nem kell tudnunk megjegyezni száz pakli kártya sorrendjét, de az nem árt, ha képesek vagyunk pillanatok alatt rögzíteni agyunkban akár egy tucat telefonszámot és címet is. A szerző érhetően fogalmazva, világos magyarázatokkal adja át módszerét az egyszerű gyakorlatoktól az egyre bonyolultabbak felé haladva. Ez a könyv mindazok számára alapmű, akik fejleszteni szeretnék memóriájukat, és megvan bennük a kellő kíváncsiság, szorgalom, kitartás.
loading...

Post Top Ad